Hans Coper - هانس کوپر

خلاصه : هانس کوپر - Hans C. Jensen House هانس كاپر (8 آوریل 1920 - 16 ژوئن 1981) ، یك م24ثر در آلمان متولد انگلیس سفالگر بود. کارهای او اغلب به دلیل ارتباط نزدیک با آثار لوسی ری همراه است ، حتی اگر شناخته شده ترین کار آنها تفاوت چشمگیری داشته باشد ، اما ری کمتر مجسمه سازی داشته باشد ، در حالی که کوپر بسیار انتزاعی بود ، اما همیشه عملکردی نیز داشت. نکته اخیر توسط M. S. Thomas در کتاب اخیر خود "قدرت ضروری" ذکر شده است. Coper همیشه ظروف کاربردی ، عمدتا ظروف گل (گلدان) ، میوه (کاسه) ، شمع (نگهدارنده شمع) از جمله کار برای کلیسای جامع کاونتری و خانه ساسکس دانشگاه او در دهه پنجاه گروه کوچکی از فیگورها را ساخت که کشتی نبودند و هرگز به فروش نرفتند (نگاه کنید به تونی بیرکس).

بیوگرافی
کاپر در کمنیتس ، متولد شد آلمان ، و در سال 1939 به بریتانیا فرار کرد. وی را به عنوان بیگانه دشمن درگیر کرد و در کانادا به مدت دو نفر در زندان بود سال ها؛ در بازگشت به انگلیس در سال 1942 ، وی به عنوان مخالف وظیفه در سپاه غیر رزمی .

خدمت کرد. در سال 1946 ، بدون سابقه تجربه در زمینه سرامیک ، به عنوان دستیار در استودیو شروع به کار کرد از لوسی ری . از این زمان است که ست چای و فنجان ها و نعلبکی های ساخته شده توسط Rie و Coper را پیدا خواهید کرد. زمانی که وی در سال 1958 عزیمت کرد و استودیوی خود را در خانه دیگسول در هرتفوردشایر تأسیس کرد ، وی در حال حاضر به عنوان یک سفالگر شناخته شده بود ، و با استفاده از اشکال انتزاعی تر که در آن زمان بسیار جلوتر از زمان خود محسوب می شدند. او به دلیل موفقیت در کار خود ، به عنوان یکی از چهره های برجسته جنبش سفالگری استودیوی قرن بیستم تبدیل شد. در طول دهه 1960 وی در دانشکده هنر کمبرول و کالج سلطنتی هنر سفالگری تدریس می کرد. وی در فروم ، سامرست در سال 1981 در اثر اسکلروز جانبی آمیوتروفیک .

درگذشت. کاپر ویژگی خود را روی چرخ سفالگر می انداخت ، سپس تغییر می داد و قطعات را با دست جمع کنید تا به فرم نهایی برسید. بنابراین ، اگرچه ساخته شده بر روی چرخ ، آثار وی از کیفیت مجسمه سازی برخوردار است ، اما همیشه کاربردی است. سطح گلدانهای او تقریباً بافتی و رنگی با اکسید به ویژه اکسید منگنز دارند. گلدان های متمایز وی "فرم" های قابل تشخیص به خود می گیرد که وی را Spade ، Bud ، Cup ، Egg ، Flower و Arrow نامید.

کارهای کاپر حتی در زمان حیات او به طور گسترده نمایش داده شد و جمع آوری شد. امروزه ، این مجموعه در مجموعه موزه های بزرگ جهان ، از جمله موزه هنر متروپولیتن ، موزه ویکتوریا و آلبرت ، موزه بنیادی ، مرکز Sainsbury در نورویچ انگلستان و گالری هنری یورک و همچنین در مجموعه های خصوصی در سراسر جهان. مجموعه سه شمعدان 7 فوت بر روی محراب بلند در کلیسای جامع کاونتری ، ساخته شده در سال 1962 ، از بهترین آثار شناخته شده وی است.

Wikipedia  site:fa.kaukustic.de